Anasayfa / Anasayfa / İlimizde Açık Uçlu Soru Yazma Teknikleri Eğitimi Başladı

İlimizde Açık Uçlu Soru Yazma Teknikleri Eğitimi Başladı

 

İlimizde “Türkçe, Matematik, Fen Bilimleri, İngilizce, Sosyal Bilgiler ve Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersleri Açık Uçlu Soru Yazma Teknikleri Eğitimi” Başladı

 

Artvin Mesleki  ve Teknik Anadolu Lisesi Konferans Salonunda, Bakanlığın desteği ve  İl Milli Eğitim Müdürlüğü Ölçme Değerlendirme Merkezinin koordinasyonuyla   nitelikli soru yazmanın geliştirilmesi amacıyla   10-13 Ekim  tarihlerinde  Türkçe, Matematik, Fen Bilimleri, İngilizce, Sosyal Bilgiler ve Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersleri Açık Uçlu Soru Yazma Teknikleri Eğitimi başladı.

 

Programın açılışına İl Milli Eğitim Müdürü Abdulcelil Kahveci, Milli Eğitim şube Müdürü Gürsel Seçkin ile  merkez ilçe ve diğer ilçelerden gelen öğretmenler yer aldı.

 

Dört gün sürmesi planlanan ve oturumlar şeklinde uygulamalı olarak gerçekleşecek olan eğitimde Ankara Üniversitesi, Eğitimde Ölçme Değerlendirme Anabilim Dalı Başkanlığı Öğretim Üyesi Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu ve AÇÜ Eğitim Fakültesi Öğretim Üyesi Yrd. Doç. Dr. Hatice Kumandaş katkı sunacaklar.

 

Programın açılışında konuşma yapan İl Milli Eğitim Müdürü Abdulcelil Kahveci, “Türkçe, Matematik, Fen Bilimleri, İngilizce, Sosyal Bilgiler ve Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersleri Açık Uçlu Soru Yazma Teknikleri Eğitimi”ne hoş geldiniz. Öğretmenlerimizin mesleki  gelişimlerine katkı sunmak ve eğitim hedeflerimizi daha üst seviyelere taşımak amacıyla gerçekleştirdiğimiz hizmetiçi eğitim faaliyetleri büyük bir önem arz etmektedir.

 

10-13 Ekim 2017  tarihlerinde gerçekleşmesini planladığımız ve dört gün sürecek olan eğitimde bizlerle birlikte olacak olan Ankara Üniversitesi, Eğitimde Ölçme Değerlendirme Anabilim Dalı Başkanlığı Öğretim Üyesi Yrd. Doç. Dr. Ömer KUTLU, Bakanlığımızın projelerinde yer almış ve birçok çalışmaya katkı sunmuştur.  Dört günlük eğitim sürecinde de bizler kendisinden istifade etmiş olacağız. Kendisine hoş geldiniz diyor ve ilimize sunacakları katkılardan dolayı eğitim camiamız adına teşekkür ediyorum. Daha önce farklı çalışmalarda bizlere birlikte olan   AÇÜ Eğitim Fakültesi Öğretim Üyesi Yrd. Doç. Dr. Hatice kumandaş’a da oturumlar halinde gerçekleşecek olan  uygulamalı eğitim sürecinde bizlere katkılar sunacağı için şimdiden  teşekkür ediyorum.

Nitelikli soru yazmanın geliştirilmesi için bu eğitimlere katılım çok önemlidir. 2017 yılında bakanlığımızın üzerinde durduğu ve mesai harcadığı en önemli gündem maddelerinden biri de illerde kurulan ölçme değerlendirme birimleridir. Bakanlığımızın bu birimleri kurmasının esas amacı soru yazmada bir standardı yakalamaktır.

Bakanlığımızca, tüm Türkiye’de öğrencilerin il bazında gelişimlerinin takip edilmesi, okul bazlı eğitim durumlarının ölçülmesi ve eğitimi etkileyen faktörlerin ortaya çıkartılması amacıyla 81 ilde ölçme değerlendirme merkezi kurulmasını hedeflenmiş, 2017 itibariyle 25 ilimizde ölçme değerlendirme merkezi kurulmuştur. Bu 25 ilden biri olan Artvin’de de ölçme değerlendirme birimimiz aktif bir şekilde faaliyetlerinde devam etmektedir.

İllerde kurulan ölçme değerlendirme merkezleri,  ABİDE´nin yanı sıra ‘Ölçme Değerlendirme Uygulamalarını İzleme Araştırma ve Geliştirme Projesi’ kapsamında yer alan ‘Eğitimde Öğrenci Gelişimini İzleme Sistemi’ni de yürütecek. Öğrencilerin akademik düzeyleri ve öğrenme eksiklikleri, öğrenmeyi etkileyen faktörler, ailenin, okulun ve çevrenin eğitime katkısını ortaya çıkaran veriler, merkezler tarafından öğrenci, veli ve eğitimcilerle paylaşılacak. Çalışma ile her öğrenciye kazanımları edinme düzeyi, eksik öğrenmeleri ve ihtiyaç duydukları tamamlayıcı eğitimlere yönelik karneler verilecek.

 

Aralık ayında 5.sınıflara yönelik Türkçe, Matematik ve Fen Bilimleri derslerinden 25 ildeki tüm 5. Sınıflara   izleme – değerlendirme sınavı yapılacak olup bu il izleme çalışmaları örneklem üzerinden değil, tüm öğrencilere yönelik olarak uygulanacak. Merkezler, her okul için bir değerlendirme raporu çıkartarak, okul bazlı izleme yapacak. Ölçme Değerlendirme ve Sınav Hizmetleri Genel Müdürlüğü organizasyonuyla illerde ölçme araçları ve anketler yoluyla öğrencilerden veri toplanacak ve yapılacak analiz çalışmaları ile öğrenci ve velilere geri bildirim verilecek. Bu uygulamadan sonra elde edilen veri analizleri sonucunda öğrenci karneleri çıkarılacak, bunlar aracılığıyla okulun, ilçenin ve bunların toplamında ilin raporları oluşturulacak.  25 ilin raporundan elde edilen  verilerin sonucunda da Bakanlığımız Türkiye raporunu oluşturacak.  Peki  bu sonuçlar ne işe yarayacak? Toplanan veriler bakanlığın öğretim programlarının hazırlanmasında, üniversitelerin, Tübitak’ın araştırmalarında, yabancı ülkelerin ve yurt dışındaki kuruluşların Türkiye’deki eğitim araştırmalarında yol gösterici olacak. Bunların yanı sıra ABİDE gibi ulusal ve PISA, TIMSS gibi uluslararası sınavlarda da ülkemizin başarısını daha yukarılara taşımak amacıyla kullanılacaktır.

 

Değerli arkadaşlar, hep birlikte   ülkemizi 2023 hedefine taşıma azmi ve inancındayız.  Umuyorum ki  gönüllü olarak katıldığınız bu çalışmalarla eğitimin her alanında gelişme kaydedecek, yarınlarımıza vatanını milletini seven, milli ve manevi değerlerine sahip çıkan, teknik ve akademik donanıma sahip ‘nitelikli bireyler’ kazandırmış olacağız. Katılımlarınızdan dolayı hepinize teşekkür ediyor, eğitimin ilimiz açısından çok önemli olduğuna inanıyor, hepinize başarılar diliyorum.” dedi.

 

İl Milli Eğitim Müdürü Abdulcelil Kahveci’nin konuşmalarının ardından Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu koordinatörlüğünde öğretmenler grup masalarında atölye çalışmalarına başladı.

 

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir